ΕΜΕΙΣ ΑΔΑ ΚΙ IΝΟΥΜΕΣ,
Σ’ ΕΜΕΤΕΡΑ ΘΑ ΠΑΜΕ...

Wednesday, March 2, 2011

Ρατσιστικό χτύπημα κατά των Ποντίων Παλιννοστούντων και υπέρ των Μουσουλμάνων στη Θράκη από την Διαμαντοπούλου!

Απίστευτο κι όμως πέρα για πέρα αληθινό! Το γνωστό δίδυμο Δραγώνα- Φραγκουδάκη, υπακούοντας στις εντολές της κυρίας Υπουργού....'αλωνίζει' στη Θράκη. Διαβάστε τις καταγγελίες και την επερώτηση:
ΘΕΜΑ: «ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΠΑΙΔΩΝ ΣΤΗ ΘΡΑΚΗ»
Την 16/6/2010 το υπουργείο Παιδείας επέλεξε για ένταξη στο επιχειρησιακό πρόγραμμα Εκπαίδευση και δια Βίου Μάθηση το επιμέρους πρόγραμμα “Εκπαίδευση των παιδιών της μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη”. Πρόκειται για την τέταρτη φάση του προγράμματος που ξεκίνησε το 1997.

    * Στην πρώτη (1997-2000) και δεύτερη φάση (2002-2004) το πρόγραμμα στοίχισε 9.640.000 ευρώ.
    * Στην τρίτη φάση (2004-2008) στοίχισε 7.350.000 ευρώ.
    * Η τέταρτη φάση ανέρχεται σε 10.255.000 ευρώ.
Συνολικά το πρόγραμμα από το 1997 μέχρι το 2013 θα στοιχίσει 27.245.000 ευρώ
Μέχρι το 2007 επιστημονικά υπεύθυνες του όλου έργου εμφανίζονταν η κ. Άννα Φραγκουδάκη, Kοινωνιολόγος της Eκπαίδευσης, Kαθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Aθηνών και η κ. Θάλεια Δραγώνα Kοινωνική Ψυχολόγος, επίσης Kαθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο Aθηνών. Από το 2007-08 ως επιστημονική υπεύθυνη εμφανίζεται μόνον η ομότιμη, πλέον, καθηγήτρια Άννα Φραγκουδάκη.
Η κα Δραγώνα διετέλεσε, όπως είναι γνωστό, τη διετία 2007-09 βουλευτής του ΠΑΣΟΚ ενώ από τον Οκτώβριο του 2009 και μέχρι την παραίτησή της, ένα χρόνο μετά, ήταν ειδική γραμματέας διαπολιτισμικής εκπαίδευσης στο υπουργείο Παιδείας. Από αυτή τη θέση είχε την εποπτεία όλων των προγραμμάτων διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, περιλαμβανομένου και αυτού για τους μουσουλμανόπαιδες. Ουσιαστικά, δηλαδή, η κα Δραγώνα ήταν για ένα χρόνο και κρίνουσα ως ειδική γραμματέας και κρινόμενη, αφού τα βιβλία και τα εκπαιδευτικά προγράμματα της διδάσκονται στο πλαίσιο του προγράμματος Μουσουλμανοπαίδων το οποίο είχε υποβληθεί ως πρόταση προς αξιολόγηση.
Αξίζει να σημειωθεί ότι αμέσως μετά την ανάληψη της θέσεως της ειδικής γραμματείας από την κα Δραγώνα, η υπουργός Παιδείας κα Διαμαντοπούλου ανακάλεσε τις άλλες δράσεις του προγράμματος Εκπαιδεύσεως και δια Βίου Μάθησεως, που αφορούσαν στους Παλιννοστούντες και στους Αλλοδαπούς (βλ. απόφαση 17529/13-11-2009). Δεν ανακάλεσε, όμως, την πρόσκληση για τους Μουσουλμανόπαιδες.
Μετά την παραίτησή της η κα Δραγώνα παρέμεινε εκτός του προγράμματος στο οποίο τυπικώς εξακολουθεί να εμφανίζεται η κα Φραγκουδάκη. Την 25η Ιανουαρίου 2011 η κα Θάλεια Δραγώνα επισκέφθηκε μαζί με τη τοπική βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Ελένη Τσιαούση, τον Δήμαρχο Αλεξανδρουπόλεως κ. Ευάγγελο Λαμπάκη και ζήτησε διευκολύνσεις για τη λειτουργία του προγράμματος “Εκπαίδευση των παιδιών της μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη” στη συγκεκριμένη πόλη. Ακολούθως, προέβη σε δηλώσεις στην τοπική τηλεόραση.
Είναι σαφές ότι είναι αναγκαία στη Θράκη η εφαρμογή μία Σύγχρονης Ευρωπαϊκής Μειονοτικής Πολιτικής που θα καλύπτει αδυναμίες του παρελθόντος και θα διασφαλίζει ίσες ευκαιρίες για μόρφωση και δουλειά στα παιδιά της μειονότητας.
Η χρηματοδότηση όμως μίας τέτοιας πολιτικής δεν πρέπει να αδικεί την αντίστοιχη προσπάθεια για τη στήριξη άλλων ομάδων, όπως οι Παλιννοστούντες ομογενείς, οι Ρομά και οι Αλλοδαποί. Πρωτίστως, δεν πρέπει να υποτιμά και να υπονομεύει την πολιτική εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης της δημόσιας εκπαίδευσης, η οποία τα τελευταία χρόνια κατέστη ιδιαιτέρως ελκυστική για τα παιδιά της Μουσουλμανικής μειονότητας.


Ε Ρ Ω Τ Α Τ Α Ι
η κα Υπουργός
1. Για ποιο λόγο κόπηκαν τα προγράμματα των Παλιννοστούντων ομογενών και των Αλλοδαπών ενώ παρέμεινε το πρόγραμμα Μουσουλμανοπαίδων;
2. Δεν υπάρχει σοβαρότατο πρόβλημα ουσιαστικής νομιμότητας και δεοντολογίας από το γεγονός ότι η μέχρι πρότινος ειδική γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας που είχε την εποπτεία ενός εκπαιδευτικού προγράμματος, εμφανίζεται ως άτυπη εκπρόσωπος του συγκεκριμένου προγράμματος στη Θράκη; Είναι δυνατόν να ταυτίζεται κρίνων και κρινόμενος;
3. Τα προηγούμενα χρόνια η Ελληνική πολιτεία, παράλληλα με την αναβάθμιση των μειονοτικών σχολείων, επεδίωξε με επιτυχία την ένταξη των Μουσουλμανοπαίδων στη ελληνική δημόσια εκπαίδευση. Είναι χαρακτηριστική η αύξηση των Μουσουλμάνων μαθητών στη β/θμια εκπαίδευση από 3115 το 2001 σε 4650 το 2009 (+49%). Τι προτίθεται να κάνει η Κυβέρνηση προς τη συνέχιση και την ενίσχυση αυτής της πολιτικής;
4. Για ποιο λόγο έχει παγώσει τη δημιουργία δημόσιων σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στους οικισμούς της Φιλλύρας και των Αρριανών παρότι υπάρχει οικόπεδο και σύμφωνη γνώμη των τοπικών δημοτικών συμβουλίων;


Αθήνα, 01 / 03 / 2011

Ο ερωτών Βουλευτής

Ευριπίδης Σ. Στυλιανίδης
Βουλευτής Ροδόπης